Dag 10 en 11: Eagles, Seals and Beavers - Reisverslag uit Quadra Island, Canada van Michel en Rian Diebels - WaarBenJij.nu Dag 10 en 11: Eagles, Seals and Beavers - Reisverslag uit Quadra Island, Canada van Michel en Rian Diebels - WaarBenJij.nu

Dag 10 en 11: Eagles, Seals and Beavers

Door: Rian

Blijf op de hoogte en volg Michel en Rian

03 September 2019 | Canada, Quadra Island

Dag 11 en de helft van onze vakantie zit er al weer op, time flies when you have fun. We zitten nu op Quadra Island (een eiland ten oosten van Vancouver Island British Columbia (onderdeel van de Discovery Islands).
De accommodatie ‘April point resort’ is weer een ‘pareltje’; het uitzicht vanaf onze lodge is geweldig. We kijken uit de wateren van de Discovery Pasage en de Gowllandharbour met op de achtergrond Coastalmountains. Het water is helder en af en toe zwemt er een zeehond voorbij. Heerlijk rustig is het hier en het weer is prachtig (Alleen maar blauwe lucht en zon met een temperatuur van 25 graden).

Dat was gisteren in Whistler anders. We zijn nu weg van de drukte, hoewel vandaag Labourday is en de Canadezen genieten van een lang weekeinde. Op de veerboot naar Qadra Island (10 minuten duurde de overtocht), zagen we bij aankomst de lange rijen auto’s al weer staan van Canadezen die weer richting huis willen.

Whistler lijkt al weer ver weg. We hadden een super de luxe hotel, dat wel, maar toch eigenlijk niks voor ons. Dat soort mensen dat daar overnacht, ja, die zijn ‘anders’ zullen we maar zeggen. Het is daar zien en gezien worden. En hier, net als in Banff, ook weer veel chinezen, maar nu hebben we gelezen dat de laatste jaren er een toestroom gaande is van emigranten uit Azie. En dat inmiddels in Vancouver City de op een na grootste populatie Chinezen woont van de wereld. Het zijn vooral de rijke Chinezen die nu massaal naar Canada emigreren. De omgeving van Whistler is prachtig, maar hoe korter we bij Whistler kwamen hoe slechter het weer werd. Op het einde van de dag regende het ook even. We waren pas laat in het hotel en er bleef voor ons niet anders over dan Whistler centre te gaan bekijken en wat te gaan eten. De volgende dag zou weer een reisdag worden, maar we hadden tot 12.00 uur de tijd om in Whistler nog wat te gaan zien/ondernemen. We zijn met de Peak 2 Peak Gondola naar boven gegaan. De tickets waren niet goedkoop ongeveer 50 euro p/p. Het was ook rustig bij de gondels die er 25 minuten over doet om boven bij de top te komen. Onderweg naar boven werd het uitzicht alsmaar slechter. Er hingen om en rond de bergen enorme wolken en mist. Onder ons zagen we wel de enorme skihellingen in het dal die nu vooral worden gebruikt door mountainbikers. Boven op de berg bij het bergstation, was goed te zien dat dit gebied tot de grootste skigebieden van Noord Amerika hoort. Alles is er groot, de kabelbanen, de berghutten, het Gondolarestaurant was enorm groot, met winkels, een starbucks en een mega zonnedek. Het uitzicht was nul/niks. Bij mooi en helder weer heb je hier het ‘mooiste’ uitzicht. Helaas voor ons, maar je kan niet alles hebben. Wat we wel konden zien was de hoger gelegen Peak 2 Peak loopbrug/skybridge spectaculair om alleen al te zien, maar vanwege het slechte weer ‘niet toegankelijk’. Jammer!
Om 12 uur reden we weg uit Whistler voor een 100 km rit naar Nanaimo op Vancouver Island. Om echter op het eiland te geraken moesten we met de ferry en dat is ook een beleving op zich. We hebben ze niet geteld, maar er konden wel ‘heel veul’ auto’s op het ‘onderdek’ (we hebben het even opgezocht; er kunnen 300 auto’s onderdek staan). Je mag niet in de auto blijven, en iedereen gaat dan ook bovendeks. Daar kan je zo wel binnen als buiten zitten en je kan er eten, want er is ook een restaurant. De overtocht naar Vancouver Island duurt 1 uur en 40 minuten. Onderweg hebben we (het was wel ver weg) walvissen gezien, twee grote, waar we alleen de staarten van zagen. In Nanaimo kwamen we rond 15.00 uur aan. Het hotel was direct aan de haven/Marina ‘Coast Bastion Inn’. We hadden een kamer op de 9e verdieping en hadden dus een prachtig uitzicht. De volgende ochtend worden we wakker door de meeuwen en de watervliegtuigen. Dat is trouwens ook mooi om te zien. In Nanaimo hebben we een wandeling langs de haven gemaakt en hebben een ottermoeder met 3 jongen gespot. Ze lagen heerlijk op een van de steigers te slapen en te spelen. In Nanaimo zijn ook vele kunstgalleries en deze waren wel open op Labourday. Ik heb echt hele mooie werken gezien van plaatselijke kunstenaars en daar zat ook werk bij van Indianen. Indianen of afstammelingen daarvan zien je hier ook meer en meer. Ook Totempalen en vele houtsnijwerken staan hier langs de weg. Na Nanaimo reden we richting Quadra Island (168 km rijden). De kustweg was soms met uitzicht op het water en dan weer reden we door bosrijk gebied. Ze hebben niet gelogen bij het reisbureau, want Vancouver Island is echt prachtig. Onderweg zagen we veel adelaars en hebben we de lunch gebruikt in een ‘Diner’, ergens achteraf. Echt prachtig, we zijn weer aardige mensen tegengekomen en waren ook verrast hoe oud hier de gemiddelde ‘Harley Davidson’ motorrijder is. De oudste die we tegenkwamen was denk ik ongeveer 80 (met leren Broek, bandana om en met lang grijs haar en baard) geweldig! Michel had ook nog sjans met de dames van de Diner. Maar ik hoef niet bang te zijn deze dames waren ook flink op leeftijd.
We hebben naar Quadra Island ook een oversteek met een ferry moeten maken, die duurde wel wat korter (10 minuten). En nu zitten we in onze lodge en kijken we over het prachtige water met de zeehonden en af en toe een kanovaarder. Morgen gaan we op beren/wild excursie (met een zodiac grizzly‘s spotten). Dit ‘uitstapje’ duurt een hele dag en we gaan de wildernis in. We zijn benieuwd.

Hey folks we write you again, see you en greetings from Michel en Rian

• 03 September 2019 - 08:10

Christian En Ingeborg:

Hi, wat een mooi verslag weer en wat een mooie natuur, groots en weids. Geniet van de 2e helft, hopelijk net zo of nog mooier dan de 1e :-) gr. Ingeborg en Christian

• 03 September 2019 - 13:07

Moniek:

Wat prachtig allemaal!! En die bad hair day /platte pet/ do iT youreself valt best mee!!
    Geniet nog lekker van al dat moois.