Dag 3 en 4, Little China - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Michel en Rian Diebels - WaarBenJij.nu Dag 3 en 4, Little China - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Michel en Rian Diebels - WaarBenJij.nu

Dag 3 en 4, Little China

Door: Rian Diebels

Blijf op de hoogte en volg Michel en Rian

27 Augustus 2019 | Canada, Jasper Park Lodge

Je komt ze overal tegen en niet een paar, nee bussen vol...... Chinezen. Ook hier in Canada hebben ze een vakantiebestemming gevonden. Het is niet echt vervelend, maar wel opmerkelijk en ze zijn allemaal druk in de weer met foto’s maken van de meest vreemde zaken. Vanmorgen zijn we uit Banff vertrokken, richting Jasper. Banff was druk, heel druk en natuurlijk ook weer veel Chinezen. In de omgeving van Banff is veel moois te zien. Hoge bergen, mooie bossen en prachtige meren. De publiekstrekker Lake Louise is ons tegengevallen. Veel te druk en commercieel uitgemolken, maar dat had ik al geschreven in mijn vorige verslag. De volgende dag (dag 3) zijn we op zoek gegaan naar andere meren in de buurt van Banff, want die zijn er genoeg en zeker zo mooi en minder druk. We hebben gewandeld langs lake Minnewanka (stuwmeer) en lake Two Jack. Prachtige natuur en je ziet er veel Canadezen die (omdat het zondag was) recreëren op of aan het meer en velen maken spontaan een praatje met je. Ook zijn we met de Gondola naar de top van Sulphur Moutain geweest en we hebben een echt prachtige wandeling gemaakt naar de Hodo’s. Dat zijn rotsformaties die hun bijzondere vormen te danken hebben (erosie) door weersinvloeden (net zoiets als Brice Canyon).
Vanmorgen zijn we dus uitgecheckt bij Buffalo Mountain Lodge (ook een echte aanrader) en zijn we richting Jasper gereden, dwars door Jasper National Park. De Rocky Mountains zijn hier ongelooflijk mooi. In Jasper National Park liggen ook de Colombia Icefields en de Jasper Sky Walk. Deze hadden we al in Nederland geboekt. De Colombia Icefields zijn gletsjers die je alleen met een ICE explorer kunt bereiken. Dat is een hele grote truck, want anders kom je ook niet op de gletsjer. Dit was wel een bijzondere ervaring en prachtig. De Skywalk is een 35 meter lange boardwalk in u-vorm met een glazen vloer. Dit platform geeft je een uitkijk over de 300 meter lager gelegen ruige vallei. Je ziet vanaf de Skywalk ook de omgeving met zijn hoge besneeuwde bergtoppen. Ik moet zeggen we hadden het wel koud. De hoogte waar we zaten daar vriest het ‘s nachts een paar graden en er staat een gure wind. Onderweg naar Jasper is er zoveel te zien het is niet te doen als je voor het donker wordt op de plaats van bestemming wil zijn. Wij hebben wel 2 hele mooi watervallen bezocht. Nu zitten we in een chaletje van Beckers. 5 minuten buiten Jasper aan een rivier met snelstromend water, en dat is zo blauw dat je denkt dat het niet echt is (een Bob Ross schilderij). Hier blijven we 3 dagen, maar dat is geen straf.

Groetjes Rian en Michel.

• 27 Augustus 2019 - 10:49

Jos En Ans:

Wat super mooi is het daar. Ja die Chinezen zijn echt overal. Echt genieten van die mooie natuur. Echt leuk dat Tiny house, je hebt zo echt alles wat je nodig hebt. Genieten maar

• 27 Augustus 2019 - 17:36

Ad En Marijke:

Goedemorgen (voor ons middag) Rian en Michel, Wat een leuk reisverslag. Er komen bij ons weer allerlei herinneringen naar boven. Die spectaculaire Columbia Icefields en de Sulphur Mountain met boven al die trappen (goed voor de lijn). Jammer dat wij niet op de Skywalk zijn geweest, maar die foto’s zullen we nog wel een keertje bij jullie zien. Nog heel veel plezier daar en geniet ze ! Hoe ist met de beren? P.s. gras is gemaaid haha