Dag 1 en 2, we zijn er bijna ...... - Reisverslag uit Banff, Canada van Michel en Rian Diebels - WaarBenJij.nu Dag 1 en 2, we zijn er bijna ...... - Reisverslag uit Banff, Canada van Michel en Rian Diebels - WaarBenJij.nu

Dag 1 en 2, we zijn er bijna ......

Door: Rian en Michel

Blijf op de hoogte en volg Michel en Rian

25 Augustus 2019 | Canada, Banff

De vliegreis voorliep voorspoedig, hoewel het een lange zit is van ruim 9 uur was het niet ‘vervelend’ lang. We hadden gereserveerde plaatsen, zodat Michel zijn lange benen kon strekken ook hadden we geluk, want de stewardess meende dat wij ‘priority’ plaatsen hadden; we lieten haar maar zo wijs. Dus we kregen een dekentje, een wijntje, chips en snoep en ze kwam steeds vragen of alles naar wens was. Ook luxe; we hadden ook nog eens 3 stoelen tot onze beschikking. Michel kon zich uitleven met een aantal films en series en ik had een spannend boek. Al met al was het dus goed te doen. Aankomst in Calgery was 15:45 uur plaatselijke tijd. Alamo autoverhuur was meteen oversteken vanuit het aankomsthal en een auto hadden we ook heel snel. En wat voor auto, we......eerlijk gezegd Michel had weer mazzel. We kregen, omdat we de auto in Vancouver in moeten leveren, geen Ford Escape die we hadden besproken, maar Toyota 4Runner SR5. Kei gaaf (zie foto). Het weer was redelijk (bewolkt/zon met een temperatuur van 23 graden). Het hotel (Hilton Garden Inn), lag vlak bij het centrum (down town) De eerste dag was dus een lange dag, die we hebben weten te rekken tot 21:00 uur plaatselijke tijd. In een leuk eetcafe hebben we nog een bloemvaasje Cola gedronken en een echte hamburger gegeten (op mijn horloge, die de NL tijd nog aangaf, was het toen 4 uur ‘s nachts). Calgery is een mooie stad en van ver zie je al een skyline met hoge gebouwen. Er lopen ook best veel ‘zwervers’ rond (in ieder geval mensen die geen thuis hebben). Maar we hebben ons geen enkel moment onveilig gevoeld. We zijn alleen nog maar vriendelijke, aardige en behulpzame Canadezen tegengekomen. Het eten is ook goed en met de waarde van de Canadese Dollar is het niet echt duur. De koffie die ze in Canada serveren is net als in Amerika een slap bakkie of je moet naar Starbucks gaan of een espressobar. De volgende ochtend (dag 2) waren we om 5 uur al klaar wakker. Na de douche en het herschikken van de koffer/tassen (omdat we de komende 3 weken uit de koffer moeten leven), zijn we richting Banff gereden. De omgeving van Calgery is plat tot heuvelachtig en alle huizen zijn van hout, maar dat hebben ze in Canada ook genoeg. Al heel snel zit je midden in de Rocky Mountains. Geweldig mooi, we kennen het nog van onze laatste Amerika reis (toen hadden we de zuidelijke Rocky’s (Montana) bezocht, maar de noordelijke Rocky’s zijn nog ruiger en hoger. Terwijl ik dit schrijf hebben we nog maar een klein gedeelte gezien. We hebben voornamelijk Banff bezocht en Lake Louise (omdat dit het verst van Banff af licht. Banff is een drukke stad, maar het voelt niet aan als een stad. Het heeft voornamelijk laagbouw en alles is gebouwd van hout met zwerfstenen. Het doet zelf soms een beetje Oostenrijks aan. Het was er druk en het stikt er van de giftshops, barretjes en restaurants. Als je er van houdt is het leuk, zullen we maar zeggen. Lake Louise is geen aanrader. Er zijn vele meren rond Banff die meer de moeite waard zijn om te gaan zien en die minder druk zijn. Lake Louise is overladen met toeristen die allemaal selfies staan te maken. Het begon al met de drukte, doordat we ver buiten (uit de buurt van het meer) moesten parkeren en vanaf de parkeerplaats met een schoolbus naar het meer moesten rijden. We hadden het daar zo gezien, maar dan moet je ook weer terug met die schoolbus en daar stond met toch een rij. We hebben ruim 3 kwartier moeten wachten voordat we een bus terug hadden. We zitten nu in Buffalo Mountain Lodge (iets buiten Banff). een blokhut met een open haard, houten meubels en met uitzicht op een bos. Vanavond gaan we in het ‘Main’ Gebouw eten een mooie locatie waar de buffelkoppen aan de muur hangen. Wat de dag van morgen brengt weten niet want er is in de omgeving van Banff zoveel te zien en te doen, dat we een keuze moeten maken. Jullie horen nog wel wat we hebben gekozen. Voor nu stop ik er mee, want Michel begint al te klagen, we gaan lekker nog even wandelen.

• 25 Augustus 2019 - 12:57

Jos En Ans:

Dat ziet er allemaal al mooi uit. Gezellig die Lodge. Super die auto daar komen jullie die 3 weken wel mee door. Hier is het 30 graden. De caravan van de fam. Leijgraaf staat ook weer binnen. Het leek wel we zijn er bijna.

• 25 Augustus 2019 - 16:09

Ad En Marijke:

Jammer van de drukte bij Lake Louise! Al beren gespot ? Hier gaat het z’n gangetje. Zijn weer thuis na de Drunense duinen haha! Groetjes en nog veel plezier,

• 26 Augustus 2019 - 17:44

Wout:

He Diebelkes,

Zo te lezen gaat het jullie goed af en zien jullie mooi dingen en gaan jullie nog veel mooie dingen zien. De auto past echt bij Michel, hij doet nu al jaren het huishouden en nu wordt het tijd voor wat mannelijks met een laag Sisi gehalte:-)
    Veel plezier nog in Canada. Mi type dit berichtje aan de rand van mijn zwembad in Moraira ( Valencia) waar gister nog de Vuelta in vol ornaat door de straat racete