Dag 13: On the waterfront.. - Reisverslag uit Quadra Island, Canada van Michel en Rian Diebels - WaarBenJij.nu Dag 13: On the waterfront.. - Reisverslag uit Quadra Island, Canada van Michel en Rian Diebels - WaarBenJij.nu

Dag 13: On the waterfront..

Door: Rian

Blijf op de hoogte en volg Michel en Rian

05 September 2019 | Canada, Quadra Island

Vandaag een rustdagje, beetje pierewaaien, beetje rondrijden, niks doen en genieten van het zonnetje; dat ook vandaag weer zijn best deed. Heerlijk ! Vanmorgen was het 8 uur toen de wekker afging. Een ontbijtje in het boathouse en daarna ginger we in conclaaf met, een naar we denken, een autistisch kamermeisje, dat met een golfkarretje gelijktijdig met ons arriveerde bij onze lodge. Of we nog enige houskeeping nodig hadden? Aangezien we alleen maar even gebruik wilde maken van het toilet, gaven we aan binnen 10 minuten weer vertrokken te zijn, zodat zij haar werkzaamheden (bedden opmaken en handdoeken wisselen) kon beginnen. Dat kwam niet echt ‘binnen’ bij deze autistische Indiaanse dame. Ze stond daar met haar handdoeken en schoonmaakspullen in de aanslag klaar en draaide met haar ogen alsof we haar ‘programma’ in de war maakten. Ze wilde persee handdoeken verwisselen (ook al zat een van ons op het toilet). We hebben het maar over ons heen laten komen. Och, ja,......we hebben er wel ervaring mee zullen we maar zeggen. Ze mopperde nog dat ze haar ‘baas’ zou vragen wat ze moest doen. Natuurlijk meiske, doe dat maar! We dachten dat bed van ons wordt nu vast niet meer opgemaakt, maar ach ja, das ook niet heel erg. We zijn uiteindelijk vertrokken om met de auto, het toch wel grote, Quadra Island te gaan zien. We reden de ‘art route’ een zgn plaatselijke kunstenaarsroute over het eiland. Onderweg alleen maar mooie natuur met vele bossen en meren en natuurlijk ateliers met kunst. Sommige waren zo achteraf dat een gesloten hek met een boze hond ons toch weerhield verder te lopen. Quadra Island is best groot, maar zeker niet toeristisch. Vooral Canadezen houden hier vakantie. Ze hebben hier vaak een vakantiehuis, dat soms alleen, maar met een bootje te bereiken is. Vlak bij April Point Resort was een gallerie daar heb ik nog een aantal mooie pentekening ansichtkaarten gekocht van een plaatselijke kunstenaar. We hadden een leuk gesprek met de dame van de gallerie. Terug in onze lodge zagen we dat ons ‘autistisch’ kamermeisje toch nog de bedden had opgemaakt en alles lag en hing precies op de plaats. Ik vind dat zelf stiekum ook best fijn. Ik betrap mezelf ook soms op het rechthangen van handdoeken en het ordenen van spulletjes. Hoezo autistisch?!
Het uitzicht vanuit onze lodge op de baai (het water) is fantastisch. Er gebeurt hier ook best veel. Het is een komen en gaan van bootjes, maar ook watervliegtuigen landden en leggen aan. Het is omdat het behoorlijk duur is, maar de verleiding is groot ook een vlucht met een zgn watervliegtuig te boeken. Het lijkt mij in ieder geval fantastisch. We hebben de middag gebruikt om te relaxen, boekje lezen en een wijntje te drinken, en dat is ook vakantie!
Morgen is weer een reisdag dan rijden we naar Tofino aan de westkust van Vancouver Island, vlakbij Nationaalpark Pacific Rim. Daar verblijven we 3 nachten, maar aangezien we ook daar wat afgelegen liggen weten we dat de Internetverbinding niet super is. Dus ik weet niet of we snel weer wat kunnen berichten.

Hey folks greetings from Michel en Rian

#Erwin: we hebben slap gelegen van het lachen om jouw filmpje, geweldig. We hebben daarna de hele dag dat stomme wijsje in ons hoofd gehad. Dagebedanktzetdawitte!

#Tanja: over 2 weken zien we elkaar weer op Arendonk. Ik heb er weer zin in. Canada is ook heel inspirerend voor mij geweest, maar verder heb ik niet veel aan kunst gedaan, dan alleen plaatselijke galleries bezocht, maar das ook leuk, toch?!

#Moniek: ik mis de zaterdagmorgens bij jou in de salon. Och wat zat ik blij zijn je weer te zien, want dan zitten mijn haren ook weer goed (weg bad hairdays en ‘platte pet’ kapsels’). Ik denk ook veel aan Andrea; ik hoop dat het weer beter met haar gaat. Geef ze maar een dikke knuffel van mij!

#Gemma: Als Michel en ik gaan hiken dan denk ik veel aan jou. Wat zou Canada ook een fantastisch land voor jou en Jeff zijn. Het is hier zo mooi en zo relaxt.

#Ans en Jos: We missen jullie wel een beetje hier. Michel en ik delen nu samen onze ervaringen en we hopen dat jullie door onze reisverslagen ook een beetje met ons meereizen.

#Ad en Marijke: jullie hadden ons al ‘soort van’ lekker gemaakt met jullie ervaringen in Canada. Maar dat het hier zo mooi is dat hebben we nu zelf kunnen ervaren. En ja we hebben eindelijk de beren ‘grizzly’s’ gezien. Geweldig!

#Ko en Jeanne: Dankjewel voor jullie lieve berichtje, we genieten heel erg en we kunnen jullie alleen maar aanraden ook eens naar Canada te gaan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michel en Rian

Genietend van hun vrije tijd

Actief sinds 17 Aug. 2019
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 3281

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2019 - 14 September 2019

Michel en Rian in Canada

Landen bezocht: